چوب مخصوص اره مویی

نکات مهم برای خرید تخته سه لا موزاییکی مناسب

قبل از خرید تخته چندلای مناسب برای کار با موزاییک باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید، اولین نکته مهم ضخامت و اندازه تخته چندلا و دومین نکته ای که در کیفیت محصول نهایی شما تاثیرگذار است نوع چوب و کیفیت آن این دو ویژگی را می توان به عنوان نکات کلیدی در خرید تخته سه لا موزاییک در نظر گرفت.


کاربردهای فراوان تخته سه لا باعث شده است که این تخته چوبی در ضخامت ها و اندازه های مختلف تولید شود. حداقل ضخامت تخته سه میلی متر است اما در حال حاضر تخته چندلا با این ضخامت کمتر تولید می شود. ضخامت تخته چندلا از 3 میلی متر شروع می شود و حتی تخته چندلا با 40 میلی متر نیز وجود دارد. بسته به ضخامت سازه چوبی خود می توانید یکی از این ضخامت ها را برای ساخت پروژه خود انتخاب کنید.


نوع چوب و کیفیت آن از دیگر نکات مهمی است که قبل از خرید تخته چندلای معرق مناسب باید به آن توجه کنید. تخته سه لا معمولاً از چوب های سخت مانند چوب ماهون، سرو، کاج و توس ساخته می شود و چوب این درختان مرغوب است. فرآیند تولید مانند استفاده از چسب های قوی نیز بر کیفیت نهایی محصول تاثیر می گذارد. در حال حاضر انواع مختلفی از تخته سه لا وجود دارد که می تواند نیازهای شما را برآورده کند.


علاوه بر این زمینه، می توانید از تخته چندلای موزاییک در زمینه های دیگری مانند ساخت سازه های چوبی، توری، ساخت پازل و لوازم تزئینی چوبی استفاده کنید.


ویژگی های تخته سه لا برای موزاییک Medhat Wood

گروه بازرگانی مدحت چوب یکی از بهترین مجموعه ها برای خرید تخته سه لا موزاییک می باشد. پانل های تخته سه لا در گروه بازرگانی مدحت چوب در ضخامت های مختلف تولید می شود و دست افراد را در انتخاب باز می گذارد. تمامی تخته های تخته سه لا مداتوود محصولی خارجی بوده و از بهترین برندهای خارجی مانند روسی تازه و ادیم ترکیه خریداری می شود.


پانل های تخته چندلای مناسب در مدهات وود در دو نوع روکش دار و بدون روکش موجود می باشد و قابلیت رنگ آمیزی را دارد تا در صورت نیاز مصرف کنندگان بتوانند آن ها را به سلیقه خود رنگ آمیزی کنند. همچنین یکی از مهم ترین ویژگی های تخته سه لا مدحت وود مقاومت آن در برابر آب و رطوبت است.


قیمت و خرید تخته سه لا موزاییک

قیمت تخته چندلای موزاییک با توجه به نوع ماده اولیه، فرآیند تولید، روکش بودن یا نبودن آن و حتی برند سازنده تعیین می شود و همه این عوامل بر قیمت نهایی محصول تاثیر می گذارد.

انواع چوب

قبل از شروع لازم به توضیح است که به طور کلی چوب به دو دسته اصلی سخت و نرم تقسیم می شود. این دسته به هیچ وجه به استحکام و دوام چوب مربوط نمی شود و در ابتدا بر اساس نوع چوب است. در واقع چوب های تولید شده از درختان خزان کننده در رده چوب های سخت و چوب هایی که منبع مخروطیان هستند در دسته چوب های نرم قرار می گیرند.


نکته مهم در مورد چوب تغییر رنگ چوب است. همه درختان پس از مدت معینی که در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار می گیرند تغییر رنگ می دهند، بنابراین درختان روشن کمی تیره تر و درختان تیره کمی روشن تر می شوند. پس تغییر رنگ درخت طبیعی است و می تواند یکی از زیبایی های آن باشد.

چوب راش:

چوب راش به رنگ کرم مایل به قرمز است و با پوست نازک و لطیف آن از چوب سخت محسوب می شود. از چوب راش به دلیل استحکام بالایی که دارد برای ساخت محصولاتی مانند مبل، کابینت، جعبه ابزار، تخته سه لا و غیره استفاده می شود. به علاوه از این چوب برای ساخت آلات موسیقی مانند پیانو و درام استفاده می شود. چوب راش پس از برش در برابر رطوبت و عوامل محیطی مقاوم نیست، بنابراین انتخاب مناسبی برای استفاده در فضای باز نیست. اما می توان از آن برای زیباسازی فضای داخلی فرم های معماری مانند کلبه های جنگلی استفاده کرد.


اگر قصد دارید از چوب راش صنایع دستی بسازید. باید بدانید که به دلیل سختی بالای این چوب، استفاده از ابزار دستی برای ساخت ابزار بسیار سخت خواهد بود. در مورد منابع چوب راش در ایران می توان گفت که گونه شرقی این چوب در ارتفاعات گیلان و مازندران یافت می شود. اما به دلیل محدودیت در قطع درختان در این مناطق، تولیدکنندگان مبلمان و کابینت عمدتاً از چوب راش یا ام دی اف وارداتی برای محصولات خود استفاده می کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد